Monday, November 16, 2009

Jawapan dari soalan yang aku buat sendiri...

1. Siapakah perdana menteri ke 2 Malaysia?
-tun abdul razak

2. Bilakah Jambatan Pulau Pinang dibina?
-time british ade lagi kalau x silap…aiii aku buat soalan ni,aku x tau..

3. Bilakah singapura berpisah dengan malaysia?
-tahun 1975..(kalau salah tolong komen)

4. Adakah perdana menteri sekarang (2009) adalah anak kepada bekas perdana menteri malaysia?
-haha..senang…anak perdana menteri ke 2.

5. Di negeri manakah terletaknya Gunung Ledang?
-sure.johor.

6. Di negeri manakah yang paling banyak mempunyai tanaman padi?
-sure gak.kedah.

7. Siapakah Yasmin Ahmad?
-Pengarah filem sepet dan sebagainya..idola aku gak.

8. Adakah P Ramlee merupakan seorang pelumba kereta?
-haha..kalau secara sah, x pernah..tapi mungkin beliau pernah berlumba dengan member2 dulu mase muda2..

9. Tahun bilakah Menara Kuala LUmpur dibina?
-sebelum KLCC dibina..aku rase 1996.

10. Adakah negeri Pahang mempunyai Sultan?
-Pasti ada..

11. Negeri apakah yang paling banyak menanam tumbuhan Kelapa sawit?
-Perak.sarawak.sabah.

12. Apakah nama ibu negeri Sarawak, Kelantan dan juga Negeri Sembilan?
-kuching, kota bharu and seremban.

13. Siapakah yang terakhir menjadi YDP Agong Sebelum YDP agong kini(2009).
-heee..sultan Selangor..nama (tolong bagitau..)

14. Berapa tahunkah Melaka dijajah oleh Portugis?
-400 tahun.

15. Siapakah laksamana dan pahlawan Melaka yang terunggul dalam sejarah?
-sure Hang Tuah..

#sebarang kesalahan, tolong betulkan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...