Monday, February 7, 2011

NAK MENULIS>>>

Selama korang hidup, aku sure korang akan keriangan dan ketawa besar apabila korang mengingatkan kembali peristiwa-peristiwa lawak,lawak bodoh,tak masuk akal dan gila babas masa zaman sekolah...lagi-lagi bila bersembang dengan ramai-ramai member....GILER BEST..

& korang akan senyum bila korang lihat gambar adik-adik korang yang comel bila kecik-kecik,tapi bila dah besar, dah x comel, lagi-lagi x hensem dan x lawa....(tambah lagi bila kurang ajar dengan korang...)

& korang pun akan sakit perut gelak bila korang melarikan diri dari tuan punya kedai runcit bila korang mencuri keropok yg 20/30 sen..haha(time tu sejuk giler, baru lepas mandi sungai,ditambah pulak tgh hujan time tu,menggigil siot......)

& korang kadang-kadang akan merasa sedih bila orang tersayang meninggalkan korang...x kisahla coz meninggal,putus cinta atau putus harapan..(heee)

tapi korang x dapat nak kongsikan keseronokan dan kesedihan korang tu sampai bila-bila...coz 1 hari nanti korang akan mampus..haha termasuk aku gak...

.....

...........

apa nak buat???

aku berfikir yang aku nak menulis tentang diri aku...dari zaman kecik sampailah sekarang ni.... peristiwa mandi sungai yang sebelah kubur cina, tentang member aku jatuh dalam parit, patah tangan coz dilanggar abang sendiri pakai basikal, dirotan pakai hanger coz orang tua aku x tahan dengan perangai aku..(haha)....biasela tu....

aku rase korang pon patut lakukan benda ni..tapi,aku bukan nak menulis dan postkan kat blog ni...coz aku x merasakan yg cerita-cerita tentang hidup aku perlu dihebahkan ke seluruh dunia...cukuplah sekadar aku berkongsikan kehidupan aku dengan orang yang tersayang....

mungkin untuk mak aku baca bila dia bosan-bosan...(barulah mak kita akan lebih memahami kita semua..)

mungkin aku nak bagikan kepada bini aku bace nanti,supaya dia tahu betapa bermakna dan seronoknya zaman kecik laki dia ni..haha

mungkin aku nak bagi kat abg-abg aku baca supaya mereka boleh faham hati dan perasaan adik dia yg sorang ni..haha(macam emo plak..)

kesimpulannya,aku nak menulis untuk orang tersayang disekeliling aku...supaya cerita kehidupan aku ni akan diketahui sampai bila2...cucu cicit aku pon boleh bace...

hmmm....kalaulah Hang tuah,Parameswara, boleh menulis buku tentang hidup mereka, mungkin aku akan dapat banyak inspirasi dari mereka....

NANTI KORANG SURUHLAH CUCU CICIT KORANG BELI BUKU PASAL AKU ERK....AKU NAK SURUH CUCU CICIT AKU JUAL NANTI...1 BUKU HARGA DIA RM50 JUTA..HAHA

ASSALAMMUALAIKUM>>>>

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...