Friday, February 15, 2013

Ali

EXT. TEPI TASIK - SIANG

Ali duduk seorang diri sambil menjulurkan kakinya. Burung-burung berterbangan . Unggas kedengaran. Daun-daun melambai lembut.
Ali merenung jauh ke arah tasik. Bermacam-macam perkara yang difikir. Masalah keluarga, masa depan kerjaya yang tidak menentu dan pergolakan diri yang tiada kesudahan.

Monolog dalaman:

Bagaimana masa depan aku? Sudah terlalu lama rasanya hati ini bergolak. Segala sepi, segala gundah dan segala perit aku redah. Aku percaya setiap gua pasti ada cahaya. Aku yakin setiap luka pasti ada penawar. Dan aku tahu setiap rumah pasti ada pintu.

Keinginan bukan datang dari minda tetapi datang daripada nafsu hati.

Kemahuan bukan datang dengan sendiri tetapi datang daripada desakan hati.

Keperluan bukan datang daripada minda. bukan daripada hati. tetapi daripada kehendak persekitaran.

Tiada keinginan ketika ini dan tidak perlu dilayan kemahuan. Semuanya hidup disebabkan keperluan.

Apakah masa depanku. Apakah arah tuju ku.

Ali tersedar daripada lamunan. lalu Ali bingkas bangun apabila waktu sudah hampir gelap.

CUT TO



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...