Monday, December 12, 2011

thanx to u ladies n baby

Thanx kepada si dia kerana membenarkan aku menjadi seorang papa...haha

Dalam seharian aku menemani seorang gadis bersama anaknya 9 bulan...terasa menjadi seorang papa muda. Dalam hati ni berbisik, punyalah comel aku mendukung baby dan menolak kereta baby tu..tgk2 cermin,tgk muka baby tu...tibe2 terdetik jauh dalam hati yang aku dah bersedia jadi seorang bapak.

Malahan menemani seorang ibu muda yang jelita. Lunch sama2 dan diintai orang ramai. Semua senyum bagaikan kami adalah pasangan ideal.hahaha. STOP. Aku dah lebih sangat ni....

Kepada jejaka di luar sana, kepada sesiapa yang sudah berkemampuan dan sudah berpunya, dirikanlah masjid secepat mungkin. Buatlah perkara murni itu secepat mungkin. Berbahagialah dengan si dia. Enjoylah dengan hidup berkeluarga. Sudah tentu itu adalah kehidupan yang digalakkan dalam ISLAM.

Untuk aku sendiri, masih mencari diri aku yang selama ini hilang. Terkapai-kapai dalam kehidupan penuh tipu daya ni. Entah apa yang aku cari, ke sana, ke sini tapi masih tidak jumpa apa-apa yang membahagiakan.

Namun, aku pelajari sesuatu semalam. Seorang baby 9 bulan menyebabkan aku asyik dan sentiasa senyum. Aku buat macam anak aku sendiri plak walaupun baby tu sekejap nak, sekejap xnak dgn aku...hahaha
Bila difikirkan balik,mungkin itulah kehidupan yang aku inginkan. Tapi bila difikirkan dgn siapa? Hanya ALLAH saja yang tahu...

Thanx to u FATIN and QAIRA QALISYA.

Love u baby

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...