Wednesday, November 9, 2011

ungkapan hati

Mungkin semenjak dulu lagi hati ini telah membuat keputusan.namun akal dan keadaan menghalang hati untuk keputusan tersebut. Hati sentiasa memberontak namun akal sentiasa menghalang. Kata orang.ikutlah kata hati.namun kata sang bijaksana,biarlah akal menentukan.

Sekian lama hati dan akal sentiasa berbalah,berbahas dan saling mempersoalkan.mana yg lebih baik sukar untuk diungkapkan.dengan bantuan kedua tangan,ia berdoa meminta petunjuk dari ALLAH SWT.mungkin petunjuk itu telah dapat dibaca jelas oleh akal.namun hati sentiasa melawan disebabkan ia telah lama membuat keputusan.
hati bertanya:
kenapa kau tidak benarkan cinta tersebut?
Akal menjawab:
cinta yg kau pilih tu sememangnya pilihan yg baik.cinta tersebut akan membahagiakan kamu.membelai2 kamu. membuatkan kamu lupa apa itu kehidupan.ini disebabkan kamu terlalu asyik untuk cinta tersebut.
Hati bertanya:
Tapi kenapa kau tidak benarkan cinta tersebut?
Akal menjawab:
Percayalah.kesempurnaan akan menyebabkan kita lupa tanggungjawab kita.percayalah juga cinta itu perlu dipisahkan untuk kebahagiaan 2 hati yg lain.jika cinta itu kau terus perjuangkan,2 hati yg lain akan berasa sakit. Kebahagiaan yg kau cari itu perlu dikorbankan untuk 2 hati yg lain. Sabarlah wahai hati, jika ALLAH SWT telah tetapkan cinta yg kau perjuangkan,maka ia akan berlaku jua..
Hati bertanya:
Sampai bila aku perlu menunggu dan berkorban?
Akal menjawab:
Kita tidak tahu apa yg akan berlaku.teruskanlah bersabar wahai hati.kau mmg dianugerahkan kesabaran yg kuat.kau gunakanlah ia.sabar dan terus bersabar sehingga kau sendiri mendapat petunjukNYA.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...